GYIK

Ismerd meg képességeid és lépj túl határaidon!
Tapasztald meg, milyen egy elit katona kiképzése!
Tartozz az ELIThez!
Tudd, ki vagy!

80962314371547123142.jpg

A program kezdete:

45476949251547423468.jpg

Mi vár ott rám? Mire számíthatok?

Kőkemény küzdelemre önmagaddal és az elemekkel, hogy megszerezd a kitüntető felvarrót és a jogot ,hogy felkerülhessen neved és fényképed a szűk ELITET reprezentáló honlapra. A program során nincs kivételezés. Nem teszünk különbséget nők és férfiak között csakúgy, ahogy a valóságban is csak az elvégzendő feladat van és az arra megfelelő ember. Nincs más, csak ti és a trénerek. A Magyar Honvédség Rohamlövész tanfolyamához hasonlóan – amennyiben bírod a végéig –, mindenben azzal megegyező módon az első öt kiválasztó napon fogsz átesni.

A Rohamlövész első hete a következő:

“A kiképzés első blokkja egy tereptan feladatokba ágyazott fizikai és mentális szűrőként szolgál. A jelentkezők jelentős része ebben a fázisban esik ki, így ez a blokk vízválasztóként szolgál a kiesettek és maradottak között.

24007502441547124138.jpg

A kiképezendők az első napon előzetes felmérésen esnek át az eddigi katonai szolgálatuk közben megszerzett tereptan ismeretekből, melyek értékelése után, amennyiben arra szükség van a tanfolyam sikeres végrehajtása érdekében, nagy intenzitású emlékeztető foglalkozásokon vesznek részt.
A kiképezendőknek az első hét végére képesnek kell lenniük önállóan éjjel és nappal, bármely időjárási viszonyok között tíz méteres pontossággal megtalálni a számukra kijelölt tereppontokat, valamint a térképről levett tereptárgyak és objektumok koordinátáit 50 méteres pontossággal megadni. Ezt a teljesítményt fizikailag és mentálisan terhelt állapotban is hozniuk kell, hiszen a foglalkozások folyamatosak és folyamatosan növekvő teljesítmény-leadást követelnek. Feladataikat eleinte kis csoportokban, majd párban, s végül teljesen egyedül oldják meg. A blokk végét jelentő teszt idejére a kiképezendők nemegyszer 120-150 kilométert tudhatnak a lábaikban, melyhez társul a mentális és fizikai fáradtság, melyet a tanfolyam követelményeként bírniuk kell.”

A következők várnak rád nagy vonalakban:

Fizikai felvételi, melynek sikeres teljesítése után folytathatod csak a programot!
Megerőltető tereptan foglalkozások (az öt nap alatt közel 150 km, felszereléssel).
Erős fizikai igénybevétel akadálypályákon, napi fizikai tréning.
Egyéni és csoportos feladatok.
Csillagtúra – tájékozódási gyakorlat.
60 km-es endurance menet, “a séta”.
Alvásmegvonás, ami nagyjából napi 2-3 óra pihenést jelent a pszichés stressz kezelésének tesztelése érdekében.
Mindössze napi 2500 kalória táplálékbevitel az energiastressz elviselésének tesztelése miatt.
Folyamatos fizikai és pszichikai terhelés, amiről a trénerek gondoskodnak.
Nem lesz egy szabad perced sem.
Ha feladod, akkor a Rohamlövész hagyományai szerint meg kell ütnöd a harangot a többiek előtt. Ezután távozhatsz.

34140706391547423584.jpg

Mik a feltételek?

– betöltött 18. életév;
– háziorvosi, sportorvosi, vagy csapatorvosi igazolás, hogy fizikailag terhelhető vagy, valamint hogy nincs eltitkolt betegséged;
– rendelkezel kitöltött és visszaküldött jelentkezési lappal, elfogadtad és aláírtad a mellékelt jogi nyilatkozatban foglalt részvételi szabályzatot és befizetted a részvételi díjat;
– beleegyezel, hogy a képzésen felvételeket készíthet mind az Elite Challenge, mind pedig az általuk engedélyezett média;
– rendelkezel Elite Challenge ajándékjeggyel vagy belépőjeggyel a POKOLBA, amit a helyszínen kell majd bemutatnod.

48186231151547423674.jpg

Honnan szerezhetek ilyen belépőjegyet vagy ajándékjegyet?

Ha jelentkeztél és részvételi szándékod megerősítéséül befizetted számlaszámunkra a részvételi díjat, megküldjük címedre a következőket:
– A program felszerelési listáját, mely tartalmazza azokat a szükséges és opcionális felszerelési tárgyakat, melyekkel a tőlünk kapott anyagokon kívül rendelkezhetsz.
– Egy felkészítési programot, amelyet ha betartasz és végigcsinálsz, sikerrel készülhetsz erre a megmérettetésre.
– A program pontos helyszínét és részletes ismertetőjét.
– Elismervényt a programon való részvételed jogosságáról.
– A program belépőjegyét. (Ezzel még csak a belépésed válik lehetővé. A bennmaradás tőled függ…)

Hogyan maradhatok bent?

Kizárólag eltökélt, rendíthetetlen kitartással, akaraterővel, tiszta, megfontolt hozzáállással, megalapozott fizikai erőnléttel és persze némi szerencsével.
Ne feledd: Mindig csak egy napot élj túl. A következő még messze van, hogy aggódj miatta…

A programról három módon eshetsz ki:
– egészségügyi okból, amennyiben a programot felügyelő orvos saját testi épséged megőrzése érdekében a program folytatását nem engedélyezi;
– ha önként feladod;
– amennyiben olyan fegyelemsértést követsz el, amely ellentmond a jogi nyilatkozatban rögzítetteknek.

Figyelem! A programból való kiesést követően nem áll módunkban visszafizetést eszközölni, mivel a jegyet felhasználtad.
Ha ez nem az a megálló, amelyikben valóban fel akarsz szállni, úgy inkább egy másik utat válassz!

30074314851547125914.jpg

Azok, akik sikeresen végigküzdik az öt nap poklot és kitartanak, jogot formálnak arra, hogy megkapják a kitüntető Elite Challenge felvarrót és felkerüljön nevük, valamint fényképük a legjobbak falára, emellett automatikus meghívót kapjanak az Elite Challenge folytatására, az Elite Challenge Advance tréningre! A programmal kapcsolatos általános információt megtaláljátok az Elite Challenge Facebook-oldalán.

Kik a trénerek?

Volt professzionális katonák. Rohamlövész, U.S. Army Ranger és Special Forces végzettek. Vezetőjük pedig Koltai Arnold ny. alezredes, aki a honvédség egyik különleges tisztje volt. Ő alkotta meg a Skorpió és a Rohamlövész tanfolyamot.

22400375661547423890.jpg

Melyek a bekerülési fizikai követelmények?

Ugyanazok, amelyek a Rohamlövész tanfolyamra. Ha jelentkezel, elküldünk egy felkészülési tervet, amit ha követsz, nagy valószínűséggel gond nélkül bejutsz.
– 3200 m síkfutás max. 15:42 alatt;
– fekvőtámasz min. 54 ismétlés szám 2 percen belül (csak a szabályos végrehajtást fogadjuk el);
– felülés min. 68 ismétlés szám 2 percen belül (csak a szabályos végrehajtást fogadjuk el);
– 200 méter úszás 5 perc alatt, (gyakorlónadrágban és zubbonyban kerül végrehajtásra);
– húzódzkodás min. 6 ismétlés;
– 5 km-es kötelékfutás gyakorlóban, bakancsban, fegyver makettel max. 32 perc alatt, a trénerek által diktált tempóban.

A felvételi feladatok egymás után, a lehető legkevesebb holtidővel kerülnek felmérésre.
A futó számok kivételével maximum összesen két felmérési eredmény lehet 10%-al gyengébb, mint a bekerülési szint.
Ezek javítására az első nap még újra lehetőség nyílik és ismét felmérésre kerülnek.
A bekerülési szintek elérésének másodszori elmulasztása a programból történő automatikus kiesést eredményez.

A kihívás adott, tedd magadévá a sikert!

Szabó Kálmán instruktor tanácsai a jelentkezőknek:

27881525531547127810.jpg
Néhány tanácsot szeretnék megosztani azokkal, akik az Elite Challenge programra jelentkeznek. Tíz év katonai múlttal, számtalan hosszú távú gyalogtúra után és kiképzői gyakorlattal osztom meg az alábbi gondolatokat. Megfogadni nem kötelező. Az ember vagy a saját vagy mások kárán tanul!

Tapasztaltam, hogy a programunkra jó néhányan nem megfelelően felkészülten érkeznek. Ezzel szinte már az első nap kockáztatják a kiesésüket. A jelentkezési lap beküldése és a teljes részvételi díj befizetése után kapnak tőlünk egy felkészülési tervet. Ezt programunk vezetője, Koltai Arnold ny. alezredes készítette. Speciálisan összeállított edzéstervről van szó, mely egy átlagos fizikai állapotú embert öt hét alatt eljuttathat oda, hogy fizikailag alkalmassá váljon akár az Elite Challenge vagy más hasonló feltételű programba kerüléshez. Tapasztalatom alapján a jelentkezők nagyobb része nem hajtja végre 100%-ban, vagy nem ezzel az edzéstervvel készül fel a megmérettetésre. Fontos lenne a jelentkező számára, hogy ezt a tervet kövesse a felkészülése során!
27857744811547128054.jpg
A második probléma, amelyen néhányan kibuknak vagy sokkal keményebbé teszik a rájuk váró nehézségeket, a nem megfelelő lábbeli és zokni kiválasztása. Érdemes pamut zoknit választani a programra. A felázott láb gyorsan hólyagossá válik a gyalogmenetek során, és így nemcsak a távolsággal, hanem a fájdalommal is küzdeni kell, szélsőséges esetben pedig egészségük érdekében a program orvosai el is tiltják a jelentkezőt a folytatástól. A legjobban a vékonyabb, ún. sivatagi bakancsok váltak be nálunk. Vékonyak, szellősek, könnyűek és gyorsabban száradnak. Ezekbe is érdemes beszerezni sport talpbetétet. Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy két-három bakancsot vegyenek, de inkább szerezzünk be két pár olcsóbb használt bakancsot, mint egy új bakanccsal vágjunk neki ennek a programnak. Legyen mindig száraz csere bakancsunk!

A harmadik tanácsom a folyadékpótlásról szól. A fáradtságtól előfordul, hogy vagy elfelejtünk, vagy lusták vagyunk folyamatosan a folyadékpótlásról gondoskodni. A program minden napján fontos, hogy legalább napi 5-6 liter folyadékot fogyasszunk. A sópótlást orvosaink megoldják, de vizet nem ihatnak a jelentkezők helyett. Láttunk elég cserepes szájú, koncentrációzavaros, besűrűsödött vérű résztvevőt ahhoz, hogy a képzés folyamán mi instruktorok is kötelezővé tegyük a vízfogyasztást.


Sikeres felkészülést és részvételt kívánok!



Szabó Kálmán lövész,
Elite Challenge Instruktor

Eseménynaptár

H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Instruktorok

90119697111547427058.jpg
 

Rólunk mondták

70571441531547209722.jpg
 

Sajtómegjelenések